وقتي كاريكاتوريست ها سراغ پينوكيو مي روند

 
كاش آدم نمي شدي پينوكيو!
 
 
 
ادامه نوشته

قاب  هاي يك عكاس حيات وحش


 
شكار در كسري از ثانيه
 

ادامه نوشته

نمايشگاه عكس هاي محمدرضا شريفي نيا

قدم زدن خارج از قاب
 

 
تصاوير متحرك سينما وابستگي شديدي به تصاوير ثابت عكاسي دارند. روي بيلبوردها، توي مطبوعات يا داخل بورد سينماها مي شود عكس هايي را ديد كه با تصوير ثابت از فيلم به ما خبر مي دهند و اولين خاطرة تصويري از فيلم را در ذهن بيننده شكل مي دهند. تصاويري كه برخلاف پردة سينما، به خاطر ثابت بودنشان مي شود مدت ها به آن ها خيره شد و نگاه شان كرد. عكاسان هميشه پاي ثابت فيلم ها  هستند. تعريف كارشان هم اين است كه از دريچة دوربينشان ببينند آن چه را دوربين فيلم قرار است بعدها توي سينما نشان دهد.
به بهانة نمايشگاه عكس هاي فيلم محمدرضا شريفي نيا سراغش رفتيم. او در جواب سؤال شريفي نيا را چه به عكاسي فيلم؟ از تجربيات عكاسي اش مي گويد... 
 

ادامه نوشته

آثاري از هشتمين سه سالانه پوستر توياما

 لطفا پوستر بچسبانيد
 

جاي پوسترها فقط در ديوار نيست. هر سال سالانه، دو سالانه و سه سالانه هاي مختلفي در دنيا برگزار مي شود كه در آن ها گرافيست ها هنرنمايي مي كنند.
اين نمايشگاه ها جايزه هاي پر و پيماني دارند و البته خوبي شان هم اين است كه معمولا گرافيست هايي از چهار گوشة دنيا در آن شركت مي كنند و تقريبا با مروري بر نمايشگاه مي شود ديد كه دنياي گرافيك دست كيست. جشنواره اي كه در گالري اين هفته چند تا از كارهايش را برايتان انتخاب كرده ايم، سه سالانة پوستر توياماي ژاپن است. اين جشنواره به طور سه سالانه برگزار مي شود و جزو جشنواره هاي معتبر پوستر به حساب مي آيد. برگزاركنندة اين جشنواره، موزه هاي هنري مدرن شهر توياماي ژاپن است و شركت كنندگان مي توانسته اند در دو بخش پوسترهاي چاپ شده و چاپ نشده شركت كنند. در اين دوره از اين سه سالانه، 52 كشور شركت كرده اند كه از ايران، 8 اثر به بخش چاپ شده و 17 تا هم به بخش چاپ نشده راه پيدا كرده اند....


 

008985.jpg

 
 

ادامه نوشته